• Főoldal
  • Kiállítás képei
  • A megnyitóról
  • Rólunk írták
Menu
  • Főoldal
  • Kiállítás képei
  • A megnyitóról
  • Rólunk írták

Gajda Barna

Envelope Instagram

new order

Az új világrend témájának kiindulópontja az az ambivalens érzés volt, melyet a természet és az ember által épített környezet viszonyának kettősségében vélek felfedezni. A természet megóvására egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk, mindeközben olyan folyamatok is zajlanak (pl. építkezések), melyek ezzel a hozzáállással ellentétben állnak. 
Ez a poszthumán gondolat adta az apokalipszis ötletét, mely szerint az emberi élet teljesen megszűnik a Földön. A pusztulást követően azonban az embereket és az ő élményeiket egy új, pozitívabb világban szeretném megjeleníteni, mely már nem a Földön, hanem egy másik, általunk felfoghatatlan és ismeretlen dimenzióban.
A sorozat egy folyamatot ábrázol, amely filmszerűvé teszi. Ezt három részre lehet bontani: az apokalipszis előtti, az azt követő, a Földön maradt állapotra, illetve az emberek halál utáni újjászületésére. A sorozat egy idealisztikus képpel kezdődik, amely az ember és a természet közötti tiszta kapcsolatot ábrázolja. A 12 majom című filmből merítettem azt az elképzelést, mely szerint az emberi élet végét egy láthatatlan vírus okozza, és ezt a félelembe ágyazott láthatatlanságot és bizonytalanságot szerettem volna kifejezni a fekete-fehér képeimben. A sorozat utolsó része, melyben az emberek földi léte megszűnik, egy olyan világban találják magukat, amelyet már nem az általuk ismert fizikai valóság alapelveihez köthetnek. Az új világ gondolatának ötlete – vagyis az, hogy az emberrel mi történhet a halál után – Nádas Péter Saját halál című írásából következett, és ennek képi megjelenítésének vizuális inspirációját pedig a 2001: Űrodüsszeia adta. 
Az új világrend pontos megnevezését, illetve annak helyét, hogy az ember halál után hova kerülhet nyitottnak hagynám, csak az általuk megélt élményeket jelenítem meg képeimen keresztül.

Envelope Instagram
Előző alkotóHorváth Adrienn
Következő alkotóEördögh Lola

2020 © Minden jog fenntartva